2018. április 17., kedd

Szépírói kurzus 2018/tavasz/16 Vezsenyi Ildikó verse

 A Kodolányi János Főiskola Szépírói Műhelye idén is folytatódik. A kurzusra a felhívás itt olvasható, már lehet jelentkezni a következő, őszi félévre. A Líra kurzus hallgatója Vezsenyi Ildikó, aki sorozatban írja szabad szonettjeit. A hét minden napjára tervez egy ilyen művet, a második napra írt valóban zseniális, túlzás nélkül mondhatjuk. 

Vezsenyi Ildikó
A második napon

Második nap, most, hogy nem ettem nem ittam,
pedig dél is elmúlt, elárulom nektek. Tegnap nem
írtam második napi verset, csak hajnali - és nappali
részegest
. De ma, megint, elővettem az első napit,

s csodáltam milyen könnyedén írom át a felolvasva
nem tetsző részeket. Fellazulva látom az erős, régi
rögzültségemet. Sajnálat és minden ragaszkodás nélkül
bátran, szabom, varrom a verseket s nem érdekel

mennyi hulladék lesz. Külön jó, hogy se közben, se
a végén nem kell összesöpörnöm. Ó, mennyire élvezem
az új képességemet! Hála, magamnak, s tudod kinek!

S most, e versnek, vége is lehetne tartalma szerint,
de akkor nem lenne szabad szonett formája, ezért
az aljára, még kellett írnom egy kvázi kibaszott sort.

Utóirat

Hali, már csak a mai, amivel le vagyok maradva.






Nincsenek megjegyzések: