2019. október 17., csütörtök

Szépírói kurzus 2019/ősz/6 Mádi Beáta verse

A Kodolányi János Egyetem Szépírói Műhelye idén is folytatódik. A kurzusra a felhívás itt olvasható, már lehet jelentkezni a következő, tavaszi félévre. A Líra kurzus hallgatói számára házi feladat volt "álnéven", egy elképzelt személy bőrébe bújva verset írni. Mádi Beáta egy svéd költőt talált ki. Nagyon jó vers. 

61 éves férfi, festő, svéd, norvég gyökerekkel

Arviid Svante (Mádi Beáta)

Férfiszerelem

A véletlen hozta elém.
Fiatal kora ellenére volt
valami szokatlan komoly
benne, talán a magába forduló
tekintet szürke pillantása,

talán a ki nem mondott szavak,
melyet mind ott fogott a levegő
a kávézó emeleti hangulatában.
Néztem. Néha, néha meglepett,
felém adta arcát, s a mély

ahogy önmagába engedett
marasztalt, s csak vártam míg
a társaság megfogyatkozik.
Az arc apró borostái lágyan
futottak az arcél finom ívén és

a leplezetlen vágy nyújtózása
elért, fordultam még inkább felé,
és egy megkésett félmosoly
különösen izgatottá tett.
Szép volt.

A test, a széles váll, keskeny derék
mint kőbe faragott vágyakozás
ott volt, s nekem kínálkozott.
Kivárt az est, az együtt, az enyém,
mind velünk maradt, talán soha

nem lesz újra itt a pillanat,
de mindketten tudtuk, a most
felajánlása örökre megbolygatott
valami eredendő, elképzelt
hovatartozást.



Nincsenek megjegyzések: