2018. december 14., péntek

Szépírói kurzus 2018/ősz/14 Borka Mária Anna jelenete

A Kodolányi János Egyetem Szépírói Műhelye idén is folytatódik. A kurzusra a felhívás itt olvasható, már lehet jelentkezni a következő, tavaszi félévre. A Próza-Dráma kurzus hallgatója, Borka Mária Anna (Kardos Imréné), azt a feladatot oldotta meg nagyon jól, hogy egy festmény alapján írjon egy színpadi jelenetet. Kiváló munkáját itt közlöm.



Borka Mária Anna

Azonnal öltözz fel!
(Tiziano: Az urbinói Vénusz alapján.)


Anya :
  - Hát ti, Vénusz és Grácia, mit csináltok? Rég elmúlt dél és még mindig az ágyban hemperegtek?
Grácia:   
- Én nem. Én már kitakarítottam.
Vénusz :
- Én pedig dolgozom.
Anya :
 - Dolgozol? Pucéran? Nem veszem észre. Azonnal öltözz fel!
Vénusz :
 - Ez lesz a munkám. Te mondtad, keressem meg a kenyeremet.
 Anya :
- Igen, azt mondtam, de tisztességes munkára gondoltam. Apáddal reggeltől-estig robotolunk, hogy mindenetek meglegyen. Most is egy csomó varrnivalót hozok haza a hátamon cipelve, és ez a hála?
 Grácia:
- Anya, én mindenben segítek.
 Anya:
 - Tudom, kislányom. Nem is rólad van szó. Mindjárt itthon lesz apátok. Vénusz, azt akarod, hogy így lásson? Hálátlan gyerek! Azonnal öltözz fel!
 Vénusz:
 - Hála, nem hála? Ez munka. Modell leszek, festőmodell.
Anya:
 - Miféle modell? Rossz nő akarsz lenni? Mit gondolsz, apád, mit szól majd ehhez? Agyonüt, az biztos. Kelj fel!  Addig, amíg szépen mondom? Azonnal öltözz fel!
Vénusz:
- Nem! Nem öltözöm, várom a festőt, mindjárt itt lesz.
Anya:
 - Hogy még ide is hívtad? Ez már több a soknál! Azonnal öltözz fel!
 Vénusz:
 - Nem, nem öltözöm! Te mondtad, mindenkiben van valami, amivel meg tudja keresni a kenyerét, ha elég szorgalmas. Hát bennem ez van! Szép vagyok, és majd szorgalmas is leszek. Ígérem !
 Anya:
 - Nem arra szültelek, hogy egy ledér nőszemély legyen belőled!
Vénusz:
 - Ez művészet!
Anya:
 - Mi ebben a művészet? Az, hogy anyaszült meztelenül mutogatod magad?
Vénusz:
 - Ha van mit mutogatni, miért ne? Tőled örököltem a szépségemet, így legalább te is meg leszel örökítve!
 Anya:
 - Ebből elég! Ne szemtelenkedj! Grácia, keresd meg a ruháját! Vénusz! Azonnal öltözz fel!
 Vénusz:
 - A festők, köztük Tiziano is megmondta, csodálatos a testem. Meg kell örökíteni!
Anya: 
 - Ki az a Tiziano? Nevét se hallottam soha. Szégyen gyalázat! Vénusz! Azonnal öltözz fel!
      
Budapest, 2018. december 7.       




Nincsenek megjegyzések: