2018. március 29., csütörtök

Szépírói kurzus 2018/tavasz/12 Baráth Adél verse

A Kodolányi János Főiskola Szépírói Műhelye idén is folytatódik. A kurzusra a felhívás itt olvasható, már lehet jelentkezni a következő, őszi félévre. A Líra kurzuson Kosztolányi Dezső Hajnali részegség című versét vettük. A feladat az volt, hogy írja meg mindenki a maga "hajnali részegségét". Baráth Adél egy különös sétáról írt, versével az órán is sokat foglalkoztunk, de a vers mondandója mindenkinek nagyon tetszett. Itt látható. 

Baráth Adél

ember az utcán

este van
sétálok az utcán
se nem gyorsan
se nem lassan

hirtelen
úgy érzem
követ valaki
próbál utolérni

talán
meg akar szólítani
beszélgetni
ismerkedni

megörülök neki
majdnem hátra fordulok
de észreveszem
csak az árnyékom volt

mindössze egy árnyék ért utol
majd tűnt is el
majd ismét utolért
sőt meg is előz

megint magányosnak érzem magam
egyedül vagyok
jelentéktelen
nem értem mit keresek itt

hiába kiáltom
hogy nem akarok
mégsem jön el
rájövök

hogy felesleges
valójában egyedül
mert nem nőttem
és talán nem is vágytam

hogy eltereljem a gondolataim
inkább betérek egy boltba
ott legalább vagyok valaki
vagy talán már ott se

nem vágyom semmire
nem vagyok éhes
nem kell semmi új
de azért végig megyek a sorokon

végül veszek egy krémtúrót
ez bizony olyan túró
amit még a görög istenek is megirigyelnek
és most akciósan 179 forint

otthon megeszem
boldog vagyok tőle
de legbelül tudom
ez sem segít


Nincsenek megjegyzések: