2022. szeptember 15., csütörtök

Szépírói kurzus 2022/ősz/2 - Szolláth Mihály verse

 A Kodolányi János Egyetem Szépírói Műhelye idén is folytatódik. A kurzusra a felhívás itt olvasható, már lehet jelentkezni a következő, tavaszi félévre. A Líra kurzus hallgatója, Szolláth Mihály Wilde híres versére írt egy változatot, olyan verset, amelynek közlése igen nagy öröm. 

 
Szolláth Mihály

Muszájban éltem

 Hommage à Oscar Wilde

 

Meghemperegtem minden vágyban lent, 
piszkos lett a lelkem, hányok tőle – 
hiába vetnék le mindent, pőre 
lettem, semmim se maradt égi, szent.

Kormos papírlapon egy regiment
betű és rím és hasonlat elég –
felgyújtottam –, nem maradt töredék
se, írni többé nemet, sem igent… 

Muszájban éltem negyven évet én.
Ezreknek mutattam, hogy’ éljenek,
Istennek tessen szép énekem. 

Minden hiába: karcos tévedés,
még messzebbre vannak a kék egek,
mint eddig bármikor – a szégyenem.

 

Nincsenek megjegyzések: