2019. szeptember 19., csütörtök

Szépírói kurzus 2019/ősz/4 Rózsa Boglárka versei


A Kodolányi János Egyetem Szépírói Műhelye idén is folytatódik. A kurzusra a felhívás itt olvasható, már lehet jelentkezni a következő, tavaszi félévre. A Líra kurzus hallgatói számára házi feladat volt "álnéven", egy elképzelt személy bőrébe bújva verset írni. Rózsa Boglárka egy képzeletbeli afrikai költőt talált ki. Nagyon jó versek. 


Rózsa Boglárka:

Abuu Jabani
Dogo elmegy

Dogo el fog menni tőlünk
tanulni szeretne egyetemen
a nagyvárosban

okos az én fiam
hamarabb tudott írni
és olvasni mint társai

nehéz nekem elengedni

Imani tegnap este sírt
a szúnyogok dongása
sem halkított hangján


Abuu Jabani
hajnal

hallom a sárganyakút
velem együtt ébredt
reszelős hangján dalol

ott lehet valahol a fűben
vagy egy faágon rejtőzik

halk neszezéssel igazgatja
barnás-fehér szárnyait


Abuu Jabani
kimenvén a földre

a zöld körülvesz
kimenvén a földre
megtörlöm
izzadó homlokom

Imani felnéz a maniókák közül
lassan elfárad engem hív
a Kilimanjaro távoli
alakja figyeli léptem








Nincsenek megjegyzések: