2021. április 27., kedd

Szépírói kurzus 2021/tavasz/37 - Takács Teréz novellája

 A Kodolányi János Egyetem Szépírói Műhelye idén is folytatódik. A kurzusra a felhívás itt olvasható, már lehet jelentkezni a következő, őszi félévre. A Próza kurzus hallgatója, Takács Teréz sci-fit írt. Vagy ez nem is sci-fi? Döntsék el az olvasók. Én örömmel közlöm. Gratulálok!


Takács Teréz
 
Mikrochippel a járvány ellen
 
  
– Ma nem mentem iskolába.
– Látom, fiam. De miért is?
– Kérdezd anyát.
– Mintha nem lennél 18 éves lakli kamasz. Te nem tudsz válaszolni?
– Tudnék. Csak tudod…
– Mit forgatod a szemedet? Ja. Értem. Anyád paranoiája, hogy lehallgatnak mindenhol. Mindenkit. De ki akarna minket lehallgatni. Na, add ide azt a kekszet. Mi van, te csak vitamint reggelizel?
– Ez nem csak vitamin. Esszenciális aminosav. Ásványi anyagok, nyomelemek. Nem is leszel éhes. Próbáld ki!
– Inkább a kávéhoz marad a csokis keksz. De kösz. Mi van most? Van most suli? Én már nem tudom követni.
– Most van a kötelező jelenléti. Vizsgákkal. Egy hete nyitottak. Gyorsan lezavarják az összes vizsgát minden osztálynál, aztán lehet megint mindenkit hazazavarni.
– Ugye volt valami komoly fertőzés a suliban, bevallották?
– Ja. A ZIK-DEN-2025 vírus idei változata lefektette a fél tanári kart. A diri majdnem belehalt. Már kijött az intenzívről. Most félnek, hogy elér ide a SARS-HIV-5 is. Attól mondjuk én is tartok.
– Ez az a HIV ami úgy terjed, mint a SARS, ugye? Azt még megfogják. Még csak egy helyen találtak pár embert. Bangladesben. Ne aggódj, az nem ér ide. Nem minden ér ide.
– De.
– Nem.
– De. Tudom.
– Mit tudsz?
– Programozni. Is.
– Ja, tényleg. Már elég jól. Te mire használod ezt? Csak nem tudtál meg valamit? Várj, várj. Leírom.
„Bejutottál olyan helyekre?”
– Be ám.
„Amerikai?”
– Melegszik.
„Pentagon?”
„Mit gondolsz, minek fejlesztették ki a chipes védelmet a SARS-COVID ellen? Pont ők.”
– Várj, ezt nem értem.
„Egyre komolyabb vírusokat engednek ránk. Ezzel rávesznek mindenkit, hogy beleegyezzen a chipbe.”
– A chip egyelőre hasznos. Életeket ment. Gondold el, fiam, azonnali információt ad a vírusfertőzésről. De nemcsak erről! Mérni tudja a vércukorszintet, a pajzsmirigyhormont. Ez sokakat érint. A tumormarkereket is képes mérni, azt nyilatkozták.
– És ha a véralkoholszinteket is rögzítik? És ha túl sokat piál a csávó, kirúgják a melóhelyről? Na meg a kábszereseket is kiszűrik majd, meglátod!
– Ez, tulajdonképpen nem olyan nagy veszély, hátha megmentik ezzel őket.
– Ja.
„Apa, értsd meg, onnan már, hogy kommunikál velük a chip, mindent tudhatnak rólunk. MINDENT! Azt is, hogy merre járunk, kivel, mit csinálunk. Ezért nem vagyok ma suliban.”
– Ma van a…? A végzős osztályok megkapják a chipet, ugye?
– Azt.
– Mindenki?
– Aki bent van.
– Anyád azt mondta, beteg vagy?
– Beteg vagyok. Ja.
– Úgyis pótolják. Tuti. Mit akar anyád csinálni mégis?
„Elhúzni innen.”
„Hova?”
„Te nem tudod?”
„Engem mindenből kihagy. Így van ez régóta. Ő a nagyokos, azt hiszi.”
– Aha.
„Szerinted hova lehetne menni? Van valami ötleted?”
„Van.”
„Hova?”
„Nem oda, ahova ti akartok. Oda nem megyek.”
„Tudod? Honnan?”
„Szerinted csak a Pentagont tudom feltörni?”
– Te nagyon okos vagy, fiam. Ez a mi szerencsénk.
 Kösz, Apa.
– Írd le, mi a tipped!
„Van egy feltételem. Elvisszük a barátnőmet is.”
 
 
 

Nincsenek megjegyzések: