2021. október 25., hétfő

Szépírói kurzus 2021/ősz/9 - Vezsenyi Ildikó verse

  A Kodolányi János Egyetem Szépírói Műhelye idén is folytatódik. A kurzusra a felhívás itt olvasható, már lehet jelentkezni a következő, tavaszi félévre. A Líra kurzus hallgatója, Vezsenyi Ildikó azt a házi feladatot oldotta meg, hogy Somlyó Zoltán híres verse nyomán ő is megírta az imádságát. Örömmel közlöm.  


Vezsenyi Ildikó
Hajnali imádság              
                              Somlyó Zoltánnak ajánlva
 
Naponta követtem folyó híreket.
Amit a gugli feldobott.
Istenem! Verj meg, ha gondolod!
 
Elsőnek itt van a kapitólium
ostroma; terjedő zűrzavar.
Istenem! Tégy rendet hamar!
 
Soron hálivúdi horror-trillerek.
Mondd! Hányadik lovas a kovid?
Istenem! Hozz magaddal ropit!
 
Hallgattam székely Atti* műsorát:
Kiáltó szó. Nem voltam álmos.
Istenem! Szavad még hatályos?
 
Reggelig ébren tartott egy gondolat.
A napot csak túlélni tudom.
Istenem! Adsz helyet a buszon?
 
Remélek még kétszer hét jó évet.
Hadd lássam felnőni Lucit!
Istenem! Várható HUXIT?
 
Megértem, ha nem vagy naprakész, Uram!
Nem is nyaggatlak tovább.
Lucifert küldd fényévvel odább!
 
Versem nyers még, és hibádzik itt-ott,
de legalább olvasható.
Hálás köszönet, Mindenható!
 
 
* tanúságtevő legény

 


Nincsenek megjegyzések: