2020. december 17., csütörtök

Szépírói kurzus 2020/ősz/25 - Fehér Kinga verse

 A Kodolányi János Egyetem Szépírói Műhelye idén is folytatódik. A kurzusra a felhívás itt olvasható, már lehet jelentkezni a következő, tavaszi félévre. A Líra kurzus hallgatója, Fehér Kinga azt a házi feladatot választotta, hogy Oravecz Imre prózaversei nyomán készített új művet. Olyan jól sikerült, hogy az olvasónak az az érzése, "válaszolt" Oravecz mondandójára az a személy, akihez maga Oravecz írt verset. Mindez persze játék, fikció. 


Fehér Kinga

/Prózavers Oravecz Imre hatására/

 

Már mással vagyok

                                    mondtam, és mutattam a képét, mosolyogva meséltem, hogy ügyvéd, és elképesztően intelligens, kedves és figyelmes, és a családja is makulátlan, régóta gyűjtöget, így nemsokára nagyobb lakást vesz Budán, ahhoz közel, ahol most lakik velem, és a doktoriját írja a nők szerepéről a világbéke politikai vonatkozása kapcsán, és hetente kétszer fallabdázik, és igen, nemrég miattam abbahagyta a dohányzást, és levágatta a szakállát, és már a közös gyermekeink sorsáról fantáziálgat, amikor a közös fürdőnk forró habjaiban gyengéden masszírozza talpamat, és az első találkozásunk napjára emlékezve minden hónap hatodikán egy szál virágot hoz, mindegy milyet, mondta, mert úgysem talál még egy olyan szépséget, mint én, és én azt is mondtam, mikor kérdezték, hogy nem, már nem gondolok rád, és örülök, hogy nem egy bagótól bűzös, basszusgitáros a párom, vagy inkább a pasim, és nem kell hó végén pénzen vitatkozni, és kínos csaták után könyörögni, hogy visszakapjam a kölcsön adott húszezrest, és nem kell a büdös kutyádat megtűrni az ágyban, és nem kell ruhában a kapuban szeretkezni, vagy esőben, vagy taxiban, nem, végre rendes életem van, és elmondhatatlanul jó, hogy van kiszámítható jövőm vele…a mással, bár várom már azt az időt, amikor nem azt válaszolom, hogy igen szakítottam veled végre, és igen, mással vagyok, de lehet hogy nem is lesz olyan soha, mert ő tényleg más, te meg csak az igazi voltál…a tökéletlen, fájdalmas, minden azóta keletkező érzésem origója…talán örökké leszek mással, és nem veled, jajj mennyira gyűlölöm, hogy ennyire szeretlek… 

 


Nincsenek megjegyzések: